I 2022 lanserte regjeringen en handlingsplan mot sosial dumping i transportsektoren, og 23. januar 2025 innførte de løyvekrav for godstransport med varebiler med tillatt totalvekt mellom 2,5 og 3,5 tonn.
Diskusjonen om regulering av lønns- og arbeidsvilkår i norske farvann sto på dagsordenen i 17 år før Stortinget den 2. juni 2025 vedtok norsk lønn på skip i norske forvann og på norsk sokkel.
Endringer i forskrifter og lover trer i kraft 1. januar 2026.
Forskrift om endring i yrkestransportforskriften – Løyvekrav for varebiler
Fra 1. januar 2026 må de som vil drive nasjonal godstransport med varebiler med tillatt totalvekt mellom 2,5 og 3,5 tonn, ha løyve. Løyvekravet ble innført for å bidra til like konkurransevilkår og seriøsitet i bransjen, og var et av tiltakene i handlingsplanen mot sosial dumping i transportsektoren. For dokumenter, gå hit: Endringer i lover og forskrifter fra 1. januar 2026 fra Samferdselsdepartementet (19.12.25)
Endringar i petroleumslova, akvakulturlova, havenergilova og havbotnminerallova.
Endringane inneber at rettshavarar, konsesjonærar og innehavarar av løyve etter dei ulike lovene skal sørgje for at tilsette på skip som leverer tenester til verksemda, ikkje har dårlegare lønnsvilkår enn det som følgjer av gjeldande landsomfattande tariffavtalar. For dokumenter, gå hit: Endringar i lover og regler frå 1. januar 2026 frå Nærings- og fiskeridepartementet (19.12.25)